torstai 10. lokakuuta 2013

Höpinää



Hoo hoo, jaah jaah. Phuh.

Olen vaihteeksi kuin tynnyri. Jugurttikipon ja nutrin päälle kun pitää tietenkin vetää vielä kokonainen kurkku ja neljä jättimäistä tomaattia, teekupillisista nyt puhumattakaan. Mikä minua vaivaa? Olen tolkuton ahmatti.

Se ei kuitenkaan alenna ihmisarvoani. Ehei. Minä olen yhtä arvokas ja ainutlaatuinen tomaattivatsani kanssa kuin ilman sitä. Niin olen päättänyt. Huuh.

Sitä paitsi minä vain valmennan itseäni kaukana tulevaisuudessa mahdollisesti odottavaan raskauteen. Osaan kantaa vatsani, vaikka se alkaa olla suurempi kuin minä itse.


Tänään oli hoko. Minulle hymyiltiin kolmesta eri suunnasta melkein tunnin ajan. (Äitini, omahoitajani ja lääkärini. Isä torkkui puoliksi tai katseli seinällä riippuvaa taulua ja pohti, oliko se aito.)

Minun uusi lääkärini on oikein mukava. He olivat tyytyväisiä minuun. Olen pärjännyt hienosti. Syönyt ihan itse. (Tunnen itseni viisivuotiaaksi.) Osaan myös puhua itsestäni ja ongelmistani kuulemma hienosti. Se on minun voimavarani.

Tavoitepainokin on jo oikeastaan hanskassa. Nutreista ne tahtovat silti pitää kiinni kynsin ja hampain. Minä en ymmärrä niitä. Niillä on oltava salainen sopimus nutreja valmistavan firman kanssa. Minä olen koehenkilö ja ne testaavat, kuinka kauan kestää ennen kuin minä kuolen mansikanmakuisen esanssin yliannostukseen.

Hokon jälkeen me menimme syömään Sellon Mandarin Palaceen sushi- ja kiinalaisbuffettiin. Minä santsasin kaksi kertaa! Kolme kukkurallista lautasellista. Ja silti olin välipalaan mennessä jo niin nälkäinen, että sorruin taas tomaattikurkkushowhun. Nyt minua pelottaa, ettei vatsani ehdi laskeutua ennen sirkuskoulua. Jos niin käy, sovellun korkeintaan eläväksi tykinkuulaksi.

Hohhoijaa. Minulla menee siis hyvin. Olen saanut painoani nostettua kilon viikkovauhdilla kotioloissa. Kouluruokailut sujuvat. Nutrit menevät jok'ikinen, vaikka välillä vähän mutisenkin.

Nyt televisiosta tulee eduskunnan kyselytunti ja äiti täyttää ristikkoa. Isä on saunassa ja pitää jokseenkin kiivasta monologia kiukaan suhistessa. En saa selvää. Antaisi nyt saunatontullekin suunvuoron.




2 kommenttia:

  1. Se, että syöt yli ateriamallin on täysin normaalia, sallittua. Itseasiassa mä uskon, että se on toivottuakin! Aliravitsemuksen korjautumiseen tarvitaan vain ruokaa, ruokaa, ruokaa..Joten voit syödä hyvillä mielin :)
    "Se ei kuitenkaan alenna ihmisarvoani. Ehei. Minä olen yhtä arvokas ja ainutlaatuinen tomaattivatsani kanssa kuin ilman sitä. Niin olen päättänyt. Huuh." Ja tuo <---- on oikein sanottu, pidä tuosta ajatukesta kiinni!

    VastaaPoista
  2. Tomaatissa ja kurkussa siis ei oo kaloreista juuri tietoakaan. Syö vaikka kymmenen kurkkua, niin ei tee vielä mitään.

    VastaaPoista