torstai 8. elokuuta 2013

Kouluun!

Kouluun kouluun! Mun pitää lähtee vartin päästä. En voi  pyöräillä, kun venttiilit on paskana - renkaisiin ei mee ilmaa. Apostolin kyyti paras kyyti.

Eilen kävin kampaajalla ja vedin tukkani tummanruskeaksi. Jee! Sitten käytin vähän synttärilahjarahoja ja ostin kukan tukkaan, kaksi paitaa ja keittiöön uudet verhot.

Eilen aamulla mulla oli myös vika polikäynti osastolla - seuraava käynti on samassa rakennuksessa poliklinikalla. Mä hämmennyin kovasti nutrikysymyksestä. Mun hoitaja sanoi, että ne mun kolme päivittäistä nutria on tarkoitettu ylläpitoon. Toisin sanoen, mun ei siis tarvitse enää nostaa painoa, vaikka normaalipainoon on vielä vähän matkaa. Kunhan ylläpidän. Toisin sanoen, mä joudun litkimään nutreja hamaan tulevaisuuteen.

"Voithan sä vaihtaa ne vaikka suklaaks."

Ei kiitos. Mä olen aina inhonnut suklaata. En muista, milloin olisin oikeasti tykännyt siitä. Mä olen lakuihmisiä.

Sitä paitsi nutreissa on muutakin kuin energiaa. Niissä on proteiineja, vitamiineja ja kivennäisaineita. Toisin kuin suklaassa. Toisaalta ne on myös kalliita. Ja hyvin teollisia. Eikä järin maukkaita. En mä tiedä, mitä mun kannattais tehdä.

Mut ihan kohta mun pitää lähteä. Täältä tullaan kouluelämä! Mä tsemppaan itseäni kuin pieni mehiläinen. Bzzz!

4 kommenttia: