tiistai 13. elokuuta 2013

Todella mitäänsanomaton verbaalinen plöts.




Minun on kylmä. Sormenpäät ovat kohmeessa. Suupielet kääntyvät kohti lattiaa, vaikka tahtoisin elää kuin optimistinen orava. Orava ilman pyörää. Liito-orava, puusta puuhun, oksalta oksalle. Vapaana.

Minä olen kahlittu omaan tyytymättömyyteeni. En saa asioita valmiiksi. Lattiat ovat likaiset. Minä en ole koskaan oppinut pesemään lattioita. Olen aina vain pyyhkinyt pöytiä.

Se taitaa olla minun elämäni vertauskuva. Pinnat kiiltävät, mutta perustus on homeessa. EI. Ei se ole minun elämäni. Minun elämäni menee toisin päin. Rappaus on ruosteessa, mutta kivijalka on kultaa. On oltava.

Mitä minulle kuuluu?

Ensimmäinen kokonainen kouluviikko on potkaistu käyntiin. Minä olen istunut halki tavanomaisuuteensa turtuneiden oppituntien, halki sähkökellon monotonisen monologin. Minä olen unohtunut tyhjiin ajatuksiini välituntien ajaksi, syönyt siniseltä muovitarjottimelta rapeita kalapaloja mölisevässä merkityksettömyydessä, siis ruokalassa. Minun biologiankirjani sisäkannessa lukee: Oot Plöts. Otan sen kohteliaisuutena.

Minä tunnen itseni väsyneeksi. Olen väsynyt jatkuvaan itsetutkiskeluuni ja sen pähkäilemiseen, mikä on oikein ja mitä minä haluan. Elämältä. Olen väsynyt olemaan näin vaikea ihminen.

Haluaisin kovasti kirjoittaa taas. Jatkaa Kaneliinia (joka on jo hyvin pitkällä ja muuttuu yhä vain monimutkaisemmaksi) ja kirjoittaa novelleja. Mutta en jaksa poimia kynää käteeni. En jaksa paneutua.

Äiti pesee vessaa. Joku kiinalainen tulee huomenna tekemään määrityksiä märkätiloistamme ja äiti uskoo, että hän on salaa myös sisustustoimittaja, ja tekee juttua kylppäristämme. Siksi se pitää siivota.

Isä tuli juuri kaupasta ostamasta tomaatteja ja pähkinäsuklaata. Minä tahdon elämälleni suunnan ja tarkoituksen.

Ruotsi on oppiaineena erittäin hyvä ja tarpeellinen. Jag kan inte förstå, varför alla hatar det.

Huomenna on kuvista. Maalaan maailmani.

Tänään kävin taas uimassa. Se oli kauheaa. Sanoinkuvaamatonta. Minä en päässyt eteenpäin. En liioin taaksepäin. Pörisin paikallani, selkäni meni notkolle ja käsivarteni taittuivat vatsani alle, niska vääntyi ja nenään meni vettä. Viereisellä radalla harjoitellut uimaseura ei parantanut tilannettani. Joku veti skallingilla vaparini ohi.

Eilen juhlimme Pajamäki-päivää. Sain ilmapallon. Ja voitin arpajaisissa paketillisen snapsilaseja. Teeveestä tuttu Taikuri Luttinen esiintyi. Hän oli oikeasti hauska.









Isin makkara.

Minä en tiedä. Kaikki on hyvin. Kai? Tänään oli ensimmäinen liikuntatunti. Pelasimme jalkapalloa jumppapallolla. Tein kaksi maalia. Juttelin kauniin ja viisaan liikunnanopettajani  kanssa. Hän käski olla ottamatta paineita. Minä yritän.

Elämä on kamalan vaikea, vinkuva, punajuurenvärinen pannukakku. Minä toivon, että opin vielä ymmärtämään sitä. Edes puoliksi.

Nyt televisiossa sanottiin hyvää illanjatkoa ja näkemiin. Ehkä minunkin pitäisi lopettaa. Mutta kun en halua. Blogi on vähän niin kuin ystävä, joka jaksaa aina kuunnella. Vaikken edes tiedä, mitä yritän sanoa. Se kuuntelee silti.

Olen vähän yksin. Vähän yksinäinen. Vanhemmat ovat linnoittautuneet sohvalle katsomaan ruotsinkielistä yhteislauluohjelmaa ja syömään pähkinäsuklaata. Tomaatit odottavat minua ja vatsaani jääkaapissa.

Mistä te haluaisitte, että tekisin seuraavan postauksen? Minulla on muutamia ideoita, mutta en tiedä, mistä haluaisitte lukea.

Ja ainiin; jossain vaiheessa teen taas uuden kysymyksiin vastaus - postauksen, mutta tarvitsen kysymyksiä. Joten omat tiaiseni, olkaa kilttejä ja KYSYKÄÄ! Ihan mitä vaan. :D

6 kommenttia:

  1. Kysymyksiä... ;) Ihan mitä vaan, toisin sanoen ensimmäiset asiat mitä päähän pälkähtää :D
    Eikö olekin kurjaa että linnanmäen sokkelo poistettiin? :(
    Minkä väriset lakanat sulla on?
    Onko syksy värikäs ja kaunis vai pimeä ja masentava?
    Mitä mieltä olet turkistarhauksesta?
    Onko sulla pienintäkään ihastusta tällä hetkellä? ;)
    Millainen ihminen tulee mieleen nimestä Elias?
    Kuka on paras sarjakuvahahmo?
    Jalkapallo vai koripallo? (ikuinen kiista meidän koulussa :D)
    Paras lapsuudensatu?
    Milloin tulee seuraava osa Kaneliinia blogiin?
    Onko/oliko Gosupermodel sinun mielestäsi hyvä paikka?
    Kerro jotain parhaista ystävistäsi.
    Mikä kännykkämerkki on paras?
    Kumpaa mielummin leikkisit nyt, piilosta vai hippaa?
    Kuka oli päiväkodin kivoin henkilö?
    Mitä arvostat eniten nenäapinoissa?
    Mitä mieltä olet evoluutioteoriasta, onko se hyvin perusteltu, olisiko mahdollista että se olisi väärässä jne.?
    Mikä maito? (siis rasvaton vai ykkösmaito vai mikä)
    Oletko lukenut Nälkäpelit?
    Mitä mieltä olet japanilaisesta populaarikulttuurista?
    Täytyy mennä nukkumaan mutta olihan siinä jo muutama kysymys :D
    Ja muuten, oot yksi ihanimmista persoonista jonka tiedän :) Oikeesti oot niin omalaatuinen <3 Just sellanen ihminen jollasta mä ihailen <3 Oikeesti ei voi sanoa muuta ku että ihanin olet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis ihan oikeesti, kato vaikka tota otsikkoakin, ehkä oon outo, mut sekin sai mut nauramaan, astetta paremmalle tuulelle :D "todella mitäänsanomaton verbaalinen plöts" xD Ei joka iikka osaa, ei sua vaan voi muuta ku ihailla :)

      Poista
    2. Voi kiitos! :D Ja ihan mahtavia kysymyksiä, olet luova! :D

      Poista
  2. Lempi blogit?
    -ruoka
    -aine
    -herkku
    -vuodenaika
    Mitä musiikkia kuuntelet?
    Idolisi?
    Spaghetti vai lanttu,?
    Parsakaali vai kukkakaali?
    Kireät farkut vai maksimekko?
    Keskiarvo edellisessä torkassa?
    Mielipide kouluruuasta?
    Puuro vai ruisleipä?
    Oletko käynyt Ylläksellä, Pallaksella, Rukalla, Haltilla, Aakenuksella tai Oloksella?
    Onko matikanopesi mies vai nainen?
    Entä mikä on kuviksenopesi hiustenväri?
    Käytkö nukkumaan 9,10,11 vai kenties kahdeltatoista?
    Heräätkö 5,6,7,8 vai myöhemmin kouluaamuina?
    Kuljetko kouluun pyörällä, autolla, kävellen vai jollain muulla kulkupelillä?
    Onko sinulla ollut aina pyöreät lasit?
    Lempiväri?
    -kukka
    -paikka
    -vaate
    -leipä
    -silmienväri
    -aamiainen
    -aikakauslehti
    -kirja
    -kasvis
    -hedelmä
    -eläin
    -juhla
    -tee
    Äksyillänkö sinulle joskus?
    Äksyiletkö usein muille?
    Haukuttiinko seitsemäsluokkalaisia teidän koulussanne kun olit itse sen ikäinen?
    Uunimakkara vai ananas?
    Hevonen vai hiiri?
    Seepra vai leijona?
    Köksä vai terveystieto?
    Tykkäätkö hampaiden harjauksesta?
    Teetkö sen aamuin illoin?
    (ihme kysymyksiä mulla ;)
    Ja kummempana jatkuu...
    Sauna vai suihku?
    Lukio vai amis?
    Ketsuppi vai sinappi?
    Juhannus vai pyhäinpäivä?
    Mikä puhelin sulla on?
    Minkä värinen se on?
    Onko sinulla näppylöitä?
    Pidätkö värjätyistä hiuksistasi enemmän kuin luonnollisista?
    Minusta ainakin nämä värjätyt ovat ihaihanat!
    Ystävänpäivä vai Tapaninpäivä?
    Limppu vai paahtis?
    Kurkku vai tomaatti?
    Oletko kokeillut soijaproteiinia puuroon?
    Lanttulaatikko vai porkkanalaatikko?
    Mikä englanninkirja teillä on käytössä?
    Siili vai etana?
    Entä mikä matikankirja?
    Mehiläinen vai lumikko?
    Sorsa vai ankerias?
    Lenkkari vai korkokenkä?

    Okeiokei, kirjotin nää sitten aikas väsyneenä! ;)


    VastaaPoista
  3. Uskotko että et joudu enään koskaan sairaalaan syömishäiriön vuoksi?

    VastaaPoista
  4. Uskotko Jumalaan?
    Mitä mieltä olet Jehovantodistajista?
    Jos et usko Jumalaan , niin mihin uskot? Vai uskotko ollenkaan?
    Lempi kukkasi?
    Tykkäätkö sushista?

    VastaaPoista