maanantai 1. heinäkuuta 2013

Halvatun pentele

Mä en tajuu.

Miks kaikilla muilla menee niin hyvin ja mulla muka huonosti? Miten niin mun viikonloppu meni huonosti? Sehän meni HYVIN. Paremmin kuin hyvin.

Paino laski, näköjään. Mä en tajuu. Miten? Miksi?

Mä söin kuin ihrakuoriainen. Liikuin kuin laiskiainen. Litkin nutrit kuin kissa. Istuin autossa tunteja, nukuin kuin tukki. Mistä on kysymys? Kuka kysyy ja keneltä? Kuka vastaa?

Mä haluan pois. Pois, pois, pois. Mä sain elämältä lainaksi yhden viikonlopun, mulla oli ihanaa. Mä haluan loputkin, mä tahdon kaiken. Antakaa mun mennä. Pliis.

Mä olen NIIN lähellä normaalipainoa. Lastenklinikalla mulle sanottiin tässä painossa, että paino ei ole ongelma. Ongelma oli mun sydämeni - nyt sekin on elämänsä kunnossa. Mun veriarvot ja verenpaineet ja luustontiheydet sun muut on ihan priimaa. Kaikki skulaa.

Täällä mun raitapaitaiinen lääkärini rypistää kulmiaan ja mutristaa ylähuultaan, tuijottaa pelkkää painoa, yksisilmäisenä kuin kyklooppi. Paino sitä, paino tätä. Muusta ei väliä.

Mä voisin hypätä sen eteen hula-hameessa, soppakattila päässä ja tanssia ripaskaa maamme-laulua viheltäen, eikä se siltikään irrottaisi katsettaan painokäyrästä. Tuskin edes naurahtaisi.

Mun tekee mieli huutaa. Mä pakahdun. MÄ OLEN TERVE! ZAGREB! RADAMSA! HATTU SOIKOON!

Päästäkää mut ulos tästä vankilasta, antakaa mun hengittää, päästäkää mut pois...

4 kommenttia:

  1. Voi ei :(
    Mutta nyt pistät vain tuhat astetta tsemppiä päälle ja teet kaikkesi ja enemmän, että saat sen painon nousuun. Suostut lisänutreihin ja luotat siihen, että lääkärisi, on hän sitten kuinka kyklooppi tahansa (toi oli niin hyvin sanottu ko. tapauksesta ;B)on tässä asiassa oikeassa, halusit tai et.

    Sun kohdalla kyse on varmaan siitä, että niin pitkään jatkunut aliravitsemustila ei ihan pienillä korjaannu. Kaikilla tulee takapakkia, mutta SINÄ SELVIÄT <3

    Ja hei, mutristele seuraavalla kerralla takaisin ;)

    VastaaPoista
  2. Tekstisi ovat ja varmasti sinä siellä ruudun toisella puolella myös :)

    VastaaPoista
  3. Kiva blogi! Osaat kirjoittaa hauskalla ja persoonallisella tyylillä. Tuohon tuskailemaasi painoasiaan, niin tervettä ihmistä ei hetkauta että paino on "jo" niin ja niin paljon:).

    VastaaPoista