sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

Pölliksen päivä

MOI.

Tänään mä keksin mun blogille lempinimen. Pöllis. Mä käyn päivittämässä vähän Pöllistä. Onx Pöllikseen tullu kommentteja? :DD

Tänään mä olen vaan istunut autossa ja nukkunut niska vähän vinossa, kirjoittanut Kaneliinia uuteen kirjaan ja syönyt. Se pitää aina mainita, koska se on aina päivän merkittävin aktiviteetti. Mums mums ja rouskis rouskis. Puuh.

No kyllä me käytiin Iittalassa katsomassa Naivistisen taiteen näyttely, joka oli IHANA. Upeita, sympaattisia teoksia. Juuri mun makuuni. Vaareja, polkupyöriä, kissoja ja kuutamoita. Pingviini pyörivässä pallotuolissa. Sekahedelmäpuita ja piparminttupolkuja. Hämmästyttävää värienkäyttöä. Hengästyttävän hienoja tauluja.

IIttalassa asuu myös muuan supermummu, lähemmäs 90-vuotias kaveri, joka jaksaa ottaa vieraat vastaan säällä kuin säällä ja muistella menneitä ja suunnitella tulevaa ja päivitellä nykyistä. Taisi käydä vesijumpassakin 85-vuotiaaksi asti. Ihana tyyppi. <3




Me syötiin päivällistä äidin kanssa lasimuseolla. Ei ollut buffettia, ei. Piti tilata annos. Mutta selvisimpäs. Mä alan olla aika valmis paketti, niin fyysisesti kuin hengellisestikin. Aamen.

Mä siedän mun kehoanikin entistä paremmin. Vaikka se muuttuu. Suuntaan, josta en pidä. Mä siedän, ja se on ratkaisevaa. Mä hymyilen, vaikka sitten irvistyksen läpi.

Mä kadehdin yhä luunlaihoja kehoja. Osa minusta ainakin kadehtii. Mutta vielä paljon enemmän mä kadehdin lihaksikkaita, terveitä, onnellisia ihmisiä. (Joo en väitä, että lihaksikas ja terve olisi aina onnellinen, mutta.) Mä haluan olla vahva. Entinen, vahva itseni. Se urheilullinen tyttö.

Mä haluan olla joku, joka jaksaa tehdä asioita ja voi huoletta ahtaa vaikka vaaleaa leipää ja voita. Joka hymyilee aidosti ja jolla on melkein koko ajan paljon tekemistä. Joku, joka nauraa kovaa ja kehtaa käyttää ihonmyötäisiä vaatteita, joku empaattinen ja kaunis. Joku, joka osaa pelata sulkapalloa, vaikkapa. Joku, jolla on kavereita ja menoa ja vapautta. Ja hyvä jäätelömaku. Vaatemausta ei niin väliä.

Mä haluun. Ja mä aion. Vielä joku päivä.


1 kommentti: