maanantai 22. huhtikuuta 2013

Päiväni kuvitta - ku vituttaa

Heip.

Noku. Vituttaa. Anteeksi ranskani. Mutku elämä on Pascal. Mä oon jatkuvasti Lady ihan Gagalla, vatsa kun ei toimi niin ei. Ei mennä tähän.

No ei. Eka päivä päiväosastolla ja Maijaa ketuttaa, ankarasti. Ketuttaa, kun ei tiedä, mikä potuttaa. Mut mua ei perehdytetty tarpeeks. Oon ihan pihalla. päiväosastollako muka väljempi kuri? pah. hyvä vaan, toisaalta.

Kotona kuitenkin. Se olkoon pääasia. Kotona yöt, omassa sängyssä, kolmevuotiaana saatu leludalmatialainen kainalossa. ( Se oikea koira nukkuu mieluummin jalkopäässä, kuorsaa ja piereskelee kuin paraskin maanvaiva.)

Tänään heräsin kuudelta, vaikka kello oli herättämässä puoli seitsemältä. Hyödynsin asukokonaisuudessani uutta kirsikkapaitaa ja vanhaa rusettihametta.



Niin, ja edelliskesänä kirppikseltä bongattua, vähän kuhmuraista huopahattua. Ja äidin entisen miehen äidin vanhaa hartiahuivia.

Sitten lähdettiin mutsin kanssa bussilla "töihin". Äiti meni "töihin" ( se on osa-aika eläkkeellä oleva viestintäsuunnittelija, ei se mitään oikeita töitä tee...) Ja minä menin "töihin" päiväsairaalaan. On se kovaa työtä. En edes myöhästynyt.

Aamiaisella kuuntelimme radio Deitä. Enkä tiedä miksi. Mutta nyt olen ainakin valistunut Jeesukseen liittyvissä asioissa.

Sitten opiskelin koulussa historiaa, pula-aikaa ja jatkosotaa. Lounas oli räjäyttää otsalohkon irti, epäilen kokin innostuneen jostakin intialaisesta ruokaohjelmasta. Tulista oli, siis.

Sitten opiskelin tunnin matematiikkaa. Sitten söin välipalaa. Radiokanava oli onneksi vaihtunut.

Päivään mahtui myös pieni ulkoilu upeassa auringonpaisteessa ja hyvä, pitkä keskustelu omppuhoitajan kanssa. Hän on viisas, viisas, pitkäripsinen kaniini, jolla riittää huumorintajua ymmärtää kyseinen viittaus.
 
Päivällisen jälkeen pääsin kotiin! Käytiin kaupassa. Sitten heitin koiran pihamaalle pissalle ja otin sen kiinni ennen kuin se osui maahan. Noei. Huonoa huumoria.

Iltapalan jälkeen kävin pitkällisen puhelinkeskustelun tukkani letittäjän kanssa. Hän on ajatuksissani. Hänellä on vaikeaa.

Nyt pitäisi mennä nukkumaan. Ihan oikeasti. Meen.     
 IHANA pöllötyyny, jonka sain lahjaksi Venlalta, kiitoskiitoskiitos!!
 Mun ja äidin välipalasmoothiet sunnuntaina. :)
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti