keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Ehdolla vuoden turhimmaksi päivitykseksi

Mörjens.


Tänään oli melko tavallinen päivä. Minä heräsin pakoilevaan vaaleaan valoon ja pakottavaan pissahätään, kuten joka aamu. Pukeuduin ja peseydyin ja kärsin kärttyisestä väsymyksestä, kolotuksesta ja kärsimättömästä kiukkuisuudesta. Nousin vähän väärällä jalalla, molemmat jalat olivat väärät, väärin päin, väärässä kulmassa toisiinsa nähden. Minä olin väärässä ja aamu oli kaunis, mutta kiukuttelu tuntui yliväsyneenä luontevalta ratkaisulta.

 
PÄIVÄN ASU



Me lähdimme, minä ja muori, vähän myöhässä. Otin kameran mukaan, koska halusin kuvata. Ja kuvasinkin.
Sitten me myöhästyimme bussista ja minä myöhästyin päiväosaston aamupalalta ja sain niellä häpeäni ja puuroni yksin; astianpesukoneen hurinan ja radiojuontajan itsetyytyväisten puujalkavitsien lomassa. Koulussa tein matematiikan kokeen, josta jäi ihan hyvä viilis. 










Meinasin myöhästyä lounaaltakin. Sitten olin nukahtaa ruokalevolle tai oikeastaan nukahdinkin. Näin unta, jossa cowboyhattuinen ovelta ovelle - kaupustelija yritti myydä minulle tööttäilevää, punaista pellennenää. Sanoi sen auttavan masennukseen. Varmaan olisi auttanutkin. Sääli, etten ollut muistanut ottaa rahaa uneeni mukaan. 



Sitten keskustelin omahoitajani kanssa. Vähän puoliunessa. Vertailimme Linnanmäki- kokemuksiamme ja ihastelimme säätä.

Välipalan jälkeen pääsin kotiin. Ihastelin taas säätä, enimmäkseen kameran linssin läpi. Salakuvasin ihmisiä ja tein tulkintoja leskenlehdistä. Aurinko paistoi ihanasti.











Koiraa ulkoiluttaessani törmäsin kahteen vinttikoiranpentuun, Puliin ja Ukkoon. Ihan oikeasti. Puli ja Ukko. Onko mahtavampaa? Minä inspiroiduin todella.

Erään talon pihassa graffititaiteilija Mr. Ranbow oli piirtänyt katuun monta hienoa autoa, ihmishahmon ja kukan (...jonka yli tosin oli vedetty rasti. Liikaa ei pidä ryhtyä hempeilemään). Kaikki kuvat oli signeerattu. 

Lähiaikoina olen törmännyt myös keitettyyn ja kuorittuun perunaan keskellä kukkapenkkiä, sauvakävelevään joulupukkiin ja ryttääntyneeseen nenäliinaan, joka oli aivan joutsenen muotoinen. Kyllä maailma on sitten ihmeellinen paikka.  
( Ja jos ette usko, että se oli joulupukki, joka lenkkeili, niin sitten olette ihan tylsiä. Kuka muu valkopartainen ja ikivanha käyttäisi joulunpunaisia verryttelyhousuja? Joulupukin muori on katsonut Rakas, sinusta on tullut pullukka - ohjelmaa ja patistanut pukkinsa elämäntaparemontiin.)

Äidin kanssa kävimme vielä minigolffaamassa, alkavan kesän kunniaksi. Äiti sai kaksi hole in onia, minä aika monta no ball, no hole, assholea.
    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti